Gospodarstvo

  • 19
  • Tra

Europski je parlament na svojoj plenarnoj sjednici u Strasbourgu usvojio Uredbu Europskog parlamenta i Vijeća o ekološkoj proizvodnji i označivanju ekoloških proizvoda kojom su znatno poboljšana pravila za uvoz i izvoz te za certifikaciju i kontrolu ekoloških proizvoda.


Razvoj ekološke proizvodnje jedan je od prioritetnih političkih ciljeva Europske unije. Iako se tržište ekoloških proizvoda konstantno proširuje, poljoprivredna zemljišta EU pod ekološkom proizvodnjom i dalje predstavljaju manje od 6 % kompletnog poljoprivrednog područja te se razlika između potražnje i potrošnje EU pokriva uvozom koji je u porastu.


Cilj je ove uredbe nadjačati regulativne i neregulativne prepreke za ekološku poljoprivredu u EU te povećati povjerenje potrošača i urediti nedostatke u sustavu kontrola i trgovinskom režimu. Također se želi izbjeći nepošteno tržišno natjecanje između proizvođača te odgovoriti na rizike povezane s funkcioniranjem unutarnjeg tržišta.
Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu, ujedno i članica Odbora za poljoprivredu i ruralni razvoj, Marijana Petir podržala je donošenje Uredbe rekavši kako „ekološka poljoprivreda može doprinijeti očuvanju ruralnog prostora i dati mu dodanu vrijednost te time doprinijeti održivom razvoju i ostanku mladih na selu. Iako površine pod ekološkom poljoprivredom rastu i povećava se broj poljoprivrednika koji se odlučuju za takav vid proizvodnje, još uvijek ne možemo biti zadovoljni napretkom“, smatra Petir. Ona je također naglasila kako je „puno prepreka pred proizvođačima i potrošačima koje trebaju biti otklonjene da bi ekološka poljoprivreda ostvarila svoj puni potencijal“.


Pregovarački tim Europskog parlamenta uspješno je završio pregovore s Vijećem i Komisijom u lipnju 2017. nakon 18 trijaloga i 20 mjeseci intenzivnih pregovora. Petir pozdravlja dogovor koji je konačno postignut o ovoj Uredbi jer vjeruje da će ona „urediti nedostatke u sustavu kontrola i trgovinskom režimu te potrošačima dati garanciju da ono što kupuju kao ekološki proizvod doista i odgovara certifikatu“.


Pitanje rezidua pesticida koje je od samog početka bilo najveći kamen spoticanja ipak je dogovoreno kompromisom kojim se omogućuje državama članicama da postave granične vrijednosti ili da u potpunosti zabrane tragove pesticida u ekološkim proizvodima. Rješavanje problema odgođeno je do 2024. godine kada Komisija treba provesti reviziju.
Kad je u pitanju poboljšanje dostupnosti sjemena i biljnog reprodukcijskog materijala prilagođenih potrebama ekoloških proizvođača dogovorene su fleksibilnosti i prijelazno razdoblje do 2035. godine koje idu na ruku hrvatskim proizvođačima. Osim toga, za označavanje ekoloških proizvoda dogovoreni su također fleksibilni mehanizmi i izuzeća za male trgovine.

 

 


„Drago mi je da je načelo predostrožnosti unaprijeđeno kako bi se izbjeglo onečišćenje, omogućio bolji pristup ekološkom sjemenju i životinjama, dala mogućnost da poljoprivrednici vode mješovite farme te kako bi se primijenile strože kontrole i standardi EU-a o uvozu ekoloških proizvoda, a ukidanjem pravila ekvivalencije ojačao položaj europskih proizvođača“, kazala je europarlamentarka Petir.

nature 213364 480


Hrvatska po površinama pod ekološkom proizvodnjom ne zaostaje za Europskom unijom, no ne mogu si svi građani koji bi to htjeli priuštiti ekološke proizvode jer su oni bitno skuplji od konvencionalnih te su zastupnici izrazili nadu da će Uredba pomoći stabiliziranju cijena i većom dostupnošću ekoloških proizvoda svim građanima. Prema podacima Ministarstva poljoprivrede u Republici Hrvatskoj je tijekom 2016. godine evidentirano 3546 proizvođača s površinom od 93.814 ha što čini 6,07 % ukupne poljoprivredne površine, a to je na razini europskog prosjeka.
Dobra je vijest da je nakon višegodišnjih priprema osnovan i Hrvatski savez udruga ekoloških proizvođača koji danas okuplja 13 udruga ekoloških proizvođača iz cijele Hrvatske.
Problemi koje muče hrvatske ekološke proizvođače vezani su za položaj na tržištu i izostanak odgovarajućih potpora kojima bi se osiguralo postizanje ciljeva Akcijskog plan razvoja ekološke poljoprivrede za razdoblje od 2011. do 2016., kao i činjenica da novi Akcijski plan još uvijek nije donesen.


Usvajanje Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o ekološkoj proizvodnji i označivanju ekoloških proizvoda može biti dobar poticaj da se novi Akcijski plan donese što prije u skladu s jasnim zakonodavnim okvirom na razini Unije te njime osiguraju bolji uvjeti na tržištu za naše ekološke proizvođače.

  • 13
  • Tra

U prostoru HUB385 jučer je predstavljen je projekt „Hrvatska – startup nacija" te je službeno lansirana Indiegogo kampanja.

Projekt je predstavio idejni začetnik dr.sc. Igor Jugo s riječkog Odjela za informatiku koji se dugi niz godina bavi izučavanjem, držanjem kolegija te primjenom Lean Startup metodologije kod pokretanja, vođenja i financiranja startup projekata .

Projekt „Hrvatska – startup nacija" ima cilj značajno povećati broj startupa koji se godišnje pokrenu u RH kroz tri faze:

1) Edukaciju 400 građana u cijeloj RH o svim ključnim aspektima pokretanja startupa prema Lean Startup metodologiji – rezultat ove faze bit će, pored velikog broja educiranih građana, 400 novih startup projekata (u pripremnoj fazi)

2) Organizaciju mentorske konferencije – otprilike 10% najboljih ideja bit će odabrano za mentorsku konferenciju gdje će dobiti korisna predavanja i savjete od stručnjaka iz grana industrije kojima se startup bavi – kako bi im pomogli u sljedećoj fazi razvoja

3) Organizaciju investitorske konferencije – kako bi najbolji od najboljih dobili priliku prezentirati svoje ideje i dobiti prve investicije.

Po provedbi projekta u RH ćemo imati novu bazu od 400 građana koji su upućeni u osnove pokretanja startupa, ali i koji su usvojili vještinu primjene Lean Startup pristupa, koja se temelji na tehnikama Lean proizvodnje – odnosno optimizaciji poslovnih procesa. Samim time očekuje se pozitivan utjecaj na način rada postojećih i budućih poduzetnika. Drugi očekivani benefit je bolje iskorištavanje poticaja za nove poduzetnike jer ovaj program poučava građane kako napraviti one prve, najvažnije korake u poduzetništvu. Na kraju, ako samo 4 pokrenuta startupa (1%) postanu globalno uspješna kao što su Replay, Agrivi ili Five to će značiti otvaranje stotina radnih mjesta. Također se nadamo otkrivanju prvog hrvatskog „unicorn-a" (jednoroga) – kako se nazivaju startupi vrednovani preko jedne milijarde dolara. Slovenija je već imala 2 takva i možete zamisliti kako se to odrazilo na njihovo gospodarstvo.

Cilj projekta je privlačenje investicija i promociju startup-a kao oblika poduzetništva koji ima veliki potencijal za pozitivan utjecaj na hrvatsko gospodarstvo.

Na predstavljanju je slijedilo kratko izlaganje Renate Brkić iz World Business Angel Investment Foruma koja je predstavila udruženje te kako oni mogu pomoći kod financiranja startupa i gdje potražiti informacije.

Uz predstavnike startup zajednice i buduće startup-ovce predstavljanju su prisustvovali i savjetnik predsjednika Vlade RH Tomislav Pokaz, predstavnici tvrtke Deloitte Hrvatska i koji su pokazali interes da podrže projekt.

Svi zainteresirani pojedinci, tvrtke i predstavnici institucija koji žele sudjelovati u stvaranju Hrvatske – startup nacije i financijski podržati projekt to mogu učiniti putem ovog linka .

  • 13
  • Tra

S 31. ožujkom i službeno su završile prijave na natječaj za najboljeg hrvatskog mladog poljoprivrednika/poljoprivrednicu koji je bio otvoren mjesec dana, a treću godinu za redom organizirala ga je hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu i ambasadorica projekta za Hrvatsku Marijana Petir.


Ove je godine na natječaj pristiglo ukupno 26 prijava, od čega su se prijavile 3 žene i 23 muškarca. Prijave su pristizale iz cijele Hrvatske pa su tako po 4 prijave iz Dubrovačko-neretvanske i Osječko-baranjske županije, po 3 iz Karlovačke i Koprivničko-križevačke županije, po 2 iz Bjelovarsko-bilogorske i Varaždinske županije te po 1 iz Brodsko-posavske, Međimurske, Sisačko-moslavačke, Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske, Virovitičko-podravske, Zadarske i Zagrebačke županije.


Stručno prosudbeno povjerenstvo u sastavu Zoran Grgić, dekan Agronomskog fakulteta u Zagrebu i predsjednik Hrvatske agronomske komore, Krunoslav Zmaić, dekan Poljoprivrednog fakulteta u Osijeku, Marijana Ivanek-Martinčić, dekanica Visokog gospodarskog učilišta iz Križevaca, Mladen Jakopović, predsjednik Hrvatske poljoprivredne komore, Božica Marković, direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo Hrvatske gospodarske komore, Jan Marinac, predsjednik Hrvatske udruge mladih poljoprivrednika, Vlatko Grgurić, urednik i voditelj emisije Plodovi zemlje i Zlatko Šimić, novinar Jutarnjeg lista od pristiglih prijava odabrat će deset najboljih projekata, a među njima i pobjednika/cu.


Medijski pokrovitelj izbora Jutarnji list će u narednih nekoliko tjedana predstaviti 10 najboljih projekata, a proglašenje pobjednika održat će se 9. svibnja 2018., na Dan Europe u Hotelu Esplanada. Nakon proglašenja održat će se poljoprivredna konferencija na kojoj će gostovati Jannes Maes, predsjednik Europskog udruženja mladih poljoprivrednika (CEJA) te predstavnik Europske komisije. Glavni sponzor natječaja Erste banka nagradit će pobjednika ili pobjednicu novčanom nagradom u iznosu od 15 tisuća kuna. Za pobjednika/cu natječaja, kao i za deset najboljih poljoprivrednika/ca zastupnica Petir će osigurati put u Bruxelles i sudjelovanje na 5. Europskom kongresu mladih poljoprivrednika koji će se održati u Europskom parlamentu u organizaciji Europske pučke stranke (EPP) u listopadu 2018. godine.


"Ovim natječajem želimo popularizirati poljoprivredu kao atraktivnu djelatnost i dobar oblik samozapošljavanja za mlade ljude bez kojih nema generacijske obnove nužne za opstanak hrvatskog sela. Ovi mladi poljoprivrednici primjer su da je moguće uspjeti i u vrlo izazovnim, a ponekad i nemogućim uvjetima u kojima se nalazi hrvatska poljoprivreda i za mene su svi pobjednici", kazala je ambasadorica projekta i zastupnica u Europskom parlamentu Marijana Petir.
Cilj natječaja i europske nagrade za mlade poljoprivrednike je promicati pozitivnu sliku mladih poljoprivrednika te identificirati djelatnosti koje karakteriziraju inovacija, održivost i tržišna orijentiranost, a sve kako bi mladi ostali živjeti na selu te kako bi ruralni prostor u cjelini nastavio živjeti.

  • 13
  • Tra

Hotel Dubrovnik objavio oglas za posao kojem je teško odoljeti!

Hotel Dubrovnik je privatni hotel u vlasništvu ugledne dubrovačke obitelji Herceg. Umjesto da se bavite svim slojevima birokracije koja je često potrebna u međunarodnim tvrtkama, u ovom slučaju imate izravni odnos s vlasnicima u donošenju odluka što brže donosi rješenje važnih odluka i učinkovitiji rad. Stvari se brzo dogode i to pruža nevjerojatne prilike za utjecaj na posao. – tvrdi u ekskluzivnom razgovoru za HR NEWS PORTAL - Duško Dobrota, Generalni direktor hotela Dubrovnik.
Ovu sezonu hotel Dubrovnik započinje otvaranjem radnih mjesta: sobarice, hostese, konobari i pomoćni kuhari  - koja će malo koga ostaviti ravnodušnim.

„Tražimo novo osoblje. Uvjeti su znanje dva strana jezika te želja i volja za napredovanjem. Željeli bismo da nam se jave svi kreativci i stručnjaci u svom poslu, a sigurni smo kako će ih plaća u rasponu od 5500 do 12000 kuna itekako zaintrigirati." - nastavlja Dobrota.

 

Terasa n

Dobrota je cijeli svoj život proveo u hotelima jer je rad u hotelu dio obiteljskog iskustva. Tvrdi kako je važno početi s osnovama. Shvatio je da je uživao te odlučio diplomirati na Fakultetu za turistički i hotelski management u Opatiji.


„Uživam u varijanti koju nudi ponuda rada u turizmu. To je ujedno izazov i nagrada s obzirom na to da je svaki dan različit. Kao direktor hotela imate idealnu priliku napraviti pomak u turizmu kako prema gostima tako i prema osoblju, te zadovoljstvu u njihovom radu. „ – zaključuje Dobrota koji navodi kako je i njegov put do pozicije direktora hotela u kojem danas i radi bio itekako zanimljiv.

Dusko

„Nakon prijave kontaktirao me je vlasnik hotela, te mi se ponuda učinila interesantnom. Kad sam došao u hotel na razgovor bilo je jasno da Dubrovnik ima dobru filozofiju i radnu kulturu. Dugo godina su prisutni na tržištu i nastavljaju ulagati u svoje poslovanje, ne čineći sve u kratkoročnoj dobiti, već i u dugoročnim poslovnim ulaganjima. Menadžment hotela brine o svom osoblju te su shvatili da je ono itekako važno te da radnici čine srce hotela i bitno doprinose uspješnom poslovanju. To je ono što smatram ispravnim i kao direktor hotela znao sam da će se moja uvjerenja uklopiti u hotel Dubrovnik gdje bih mogao svojim iskustvom doprinijeti poboljšanju kvalitete usluge prema gostima, osoblju i cjelokupnom poslovanju.


Dobio sam jedinstvenu priliku i želim pokazati osoblju sve čari ovog posla našim budućim djelatnicima koji se namjeravaju prijaviti na ovaj oglas, pomažući im da se razvijaju i rastu. Uspjeh mog osoblja je ujedno i moj uspjeh.

XXX - Koji su planovi za uspješnu nadolazeću sezonu?

„Prolazimo kroz vrlo uzbudljivo razdoblje u hotelu Dubrovnik; zadržavamo ulaganja za poboljšanje svih naših usluga, dok sam ja kao direktor hotela ovu godinu stavio naglasak na daljnji razvoj poslovanja. Osposobljavanje i razvoj jedan je od mojih glavnih područja fokusiranja, tako da najbolje iskoristimo cijelo naše osoblje, maksimizirajući njihovo znanje i vještine.

 

Objavljujemo nagradni fond: Posao


"Ovim putem pozivamo sve zainteresirane djelatnike za rad u turizmu da nam pošalju svoj životopis čim prije s ključnom riječi: HR NEWS KREATIVNI IZAZOV na email Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. te ćemo najkreativnije kandidate pozvati na razgovor za posao za predstojeću turističku sezonu. " - Duško Dobrota, Direktor hotela Dubrovnik

  • 12
  • Tra

Potaknuta sve većim pritiscima zemalja južne i istočne Europe kojima se traže jednaki standardi za sve potrošače u Europskoj uniji, Europska komisija danas je predložila novi sporazum - „New Deal“ za potrošače u Europskoj uniji kojim se osiguravaju jednaki standardi za sve europske potrošače u skladu s pravom EU.

Novi sporazum za potrošače podrazumijeva jačanje prava potrošača online, čime će se osigurati više transparentnosti na internet trgovinama i online platformama. Također, potrošačima će se omogućiti alati za kompenzaciju sredstava i pravna pomoć, ako se utvrde nepravilnosti u trgovinskim praksama ili oglašavanju te će se uvesti učinkovite kazne za kršenje prava potrošača u EU.

eat 3236971 1280

Iznimno važan dio ovog sporazuma čini regulacija dvostruke kvalitete hrane. Naime, New Deal će nadopuniti Direktivu o nepoštenim trgovačkim praksama tako da će nacionalne vlasti regulirati zavaravajuće tržišne prakse koje uključuju marketing proizvoda predstavljajući ih jednakim kao u svim zemljama u EU, a njihove se karakteristike značajno razlikuju.

U rujnu prošle godine Europska komisija objavila je skup smjernica za primjenu propisa Europske unije o hrani i pravima potrošača na prehrambene proizvode dvojne kvalitete. Podsjetimo, predsjednik Komisije Jean Claude Juncker u svom govoru o stanju Europske unije na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta u rujnu prošle godine u Strasbourgu naglasio je potrebu izjednačavanja istočne i zapadne Europe, s posebnim osvrtom na proizvode dvojne kvalitete.

Ovaj uspjeh u postizanju jednakih prava za sve potrošače u Europskoj uniji rezultat je višegodišnjeg rada zastupnika u Europskom parlamentu:
„Drago mi je da je naš rad u Europskom parlamentu urodio plodom! Nakon što smo češka kolegica Šojdrova i ja organizirale kušanje prehrambenih proizvoda iz različitih krajeva Unije u Europskom parlamentu te je na plenarnoj sjednici održana rasprava o dvostrukoj kvaliteti proizvoda, Europska komisija razvila je smjernice koje će pomoći državama članicama da uspješno koriste zakonodavstvo Europske unije kako bi se razlike u kvaliteti hrane u potpunosti uklonile. Više puta sam naglasila i ponavljam - Sretna sam što će hrvatski građani i hrvatska djeca, jesti istu čokoladu i piti isti sok kao i građani zapadne Europe!“

Suica Juncker

Podsjetimo, zastupnica Šuica je s češkom zastupnicom Michaelom Šojdrovom 18. svibnja 2017. organizirala kušanje prehrambenih proizvoda kako bi upozorila na razliku u kvaliteti istih proizvoda na zapadu i istoku Unije. Također, u suradnji s 43 zastupnika iz različitih političkih grupacija, zastupnica Dubravka Šuica postavila je pitanje Europskoj komisiji vezano za spomenute razlike, nakon čega je uslijedila i rasprava na plenarnoj sjednici u Strasbourgu 18. svibnja 2017. godine.

  • 10
  • Tra

Jeste li znali da se u SAD-u novi startup pokreće svake 3 minute?


I da prema istraživanju Harvard Business Review-a čak 70% novih startupa pokrenu građani dok rade puno radno vrijeme?
Ili da startupi koje pokrene tim od 2-3 osobe ima veće šanse za uspjeh od onog koje pokrene jedna osoba?

trade 2328525 1280

Projekt „Hrvatska – startup nacija" ima cilj značajno povećati broj startupa koji se godišnje pokrenu u RH kroz tri faze:

Edukaciju 400 građana u cijeloj RH o svim ključnim aspektima pokretanja startupa prema Lean Startup metodologiji – rezultat ove faze bit će, pored velikog broja educiranih građana, 400 novih startup projekata (u pripremnoj fazi),
Organizaciju mentorske konferencije – otprilike 10% najboljih ideja bit će odabrano za mentorsku konferenciju gdje će dobiti korisna predavanja i savjete od stručnjaka iz grana industrije kojima se startup bavi – kako bi im pomogli u sljedećoj fazi razvoja i organizaciju investitorske konferencije – kako bi najbolji od najboljih dobili priliku prezentirati svoje ideje i dobiti prve investicije.


Ovo je zaokružen projekt fokusiran na rezultat – privlačenje investicija i promociju startup-a kao oblika poduzetništva koji ima veliki potencijal za pozitivan utjecaj na hrvatsko gospodarstvo.

Pozivamo Vas na predstavljanje Crowdfunding kampanje za financiranje projekta „Hrvatska – startup nacija"

u četvrtak 12.04.2014.
u 17:30 sati
u HUB385, Petračićeva 4, Zagreb

Program :
17:30 : dr.sc. Igor Jugo, pokretač projekta :
Predstavljanje projekta Hrvatska Startup Nacija i službeno lansiranje Indiegogo kampanje.
18:00 : HUB385
Zašto je bitno educirati što više ljudi u startup metodologijama
18:30 : Renata Brkić
Predstavljanje World Business Angel Investment Foruma
18:45:
Networking i druženje

Organizatori predstavljanja kampanje su Hrvatska startup nacija i HUB 385.

  • 04
  • Tra

Hrvatskoj je za sljedeću školsku godinu 2018./2019. dodijeljeno 1 664 900 eura za EU Program distribucije voća i povrća u školama dok je za Program distribucije mlijeka u školama dodijeljeno nešto više od 800 354 eura.


Najnovija izvješća o praćenju Europske komisije pokazala su da je tijekom školske godine 2016./2017. više od 12,2 milijuna djece u 79 000 škola sudjelovalo u EU programu distribucije voća i povrća, a oko 18 milijuna djece sudjelovalo je u programu distribucije mlijeka. Riječ je o više od 74 tisuća tona voća i povrća i više od 285 tisuća tona mliječnih proizvoda distribuiranih uglavnom djeci u dobi od 6 do 10 godina. Osim toga, ovaj školski program promiče zdrave prehrambene navike kod djece i uključuje posebne obrazovne programe o važnosti dobre prehrane i načina proizvodnje hrane.

food 3269653 1280
Evaluacija provedbe Sheme školskog voća i povrća za školske godine 2013./2014., 2014./2015. i 2015./2016. Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZZJ) iz veljače ove godine pokazuje da se u program uključilo 770 od ukupno 890 osnovnih škola čime je obuhvaćeno 86,5% svih osnovnih škola. HZZJ smatra da „tako veliki broj uključenih škola već na samom početku provedbe Sheme školskog voća i povrća ukazuje da su škole kao ustanove pokazale veliki interes za unaprjeđenje prehrane učenika“.
„Podatak koji je HZZJ iznio u svojoj evaluaciji govori kako čak oko 42 % roditelja ne misli da škola ima značajan utjecaj na kreiranje prehrambenih navika njihove djece, dok oko 30% njih uočava pozitivan utjecaj škole. To je pokazatelj kako moramo još više poraditi na edukaciji i promoviranju zdrave, domaće i lokalno proizvedene hrane u našem društvu koja je također dio ovog EU programa“, rekla je hrvatska zastupnica Marijana Petir čijim zalaganjem su uklonjene prepreke te je i Hrvatska dobila subvencije EU za zdrave obroke u školama.


Komisija navodi kako ih države članice koje žele sudjelovati u školskom programu EU-a moraju do kraja siječnja obavijestiti o svojim zahtjevima za potporu. Okvirna raspodjela sredstava iz proračuna EU-a za svaku državu članicu ovisi o broju učenika u svakoj zemlji, a za mlijeko o provedbi prethodnog programa. Nacionalna tijela mogu dio dodijeljenih proračunskih sredstava (20 - 25 %) prenijeti iz jednog sektora u drugi. Također mogu prijaviti da su spremne potrošiti više od iznosa zatražene potpore ako druge države članice ne mogu u potpunosti iskoristiti sredstva koja su im dodijeljena.

salad 3219828 1280
Školska shema – besplatnih obroka voća, povrća i mlijeka za školsku djecu primjenjuje se od 1. kolovoza 2017. te objedinjuje Shemu školskog voća i povrća i Program mlijeka u školama kako bi se povećala učinkovitost, usmjerila podrška i poboljšala obrazovna dimenzija te vrlo popularne mjere EU. Petir je u travnju prošle godine ministru poljoprivrede Tomislavu Tolušiću predložila decentralizaciju natječaja za provedbu Školske sheme – besplatnih obroka voća, povrća i mlijeka za školsku djecu kako bi se omogućilo školama da direktno nabavljaju poljoprivredne proizvođače od lokalnih proizvođača što je Ministarstvo i prihvatilo u lipnju. Njezin je prijedlog podržalo i Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH.


Republika Hrvatska je radi povijesnih kriterija bila onemogućena u sudjelovanju u programu korištenja subvencija Europske unije za zdrave obroke mlijeka, voća i povrća u školama te su oni zahvaljujući pravovremenoj intervenciji u Europskom parlamentu ukinuti. Hrvatska je tako dobila priliku sudjelovati u programu kojim je predviđeno da su obroci za učenike u osnovnim školama besplatni, a namirnice se trebaju dobavljati od domaćih lokalnih proizvođača.

 

  • 26
  • Ožu

Poduzetništvo u žena neraskidivo je vezano uz brigu i odgoj djece, te zadovoljavanje obiteljskih potreba - tvrde u prvom virtualnom ženskom poduzetničkom centru.

Kada se muškarac odluči na poduzetništvo, od trenutka pretakanja njegove poslovne ideje u otvaranje tvrtke ili obrta u prosjeku prolazi 8 do 10 mjeseci. Kada se žena nađe u istoj aktivnosti, potrebno joj je i do pet godina da stavi potpis na rješenje o registraciji svog poslovnog projekta i da krene u akciju.

renata jurićna slici: Renata Jurić


Zašto?


Uz cijeli koloplet razloga, ne samo financijske, nego i karakterne razlike u poduzetništvu žena i muškaraca, ono što je krucijalno prilikom započinjanja, ali i vođenja poduzetničkih projekata svakako je jedan veliki imperativ - briga o obitelji, posebice djeci. Ona je u pravilu na leđima žena, koje uz svoje poduzetništvo, obavezno moraju voditi i računa kako poslovne aktivnosti uskladiti s brigom o djeci, ali i ostalim obiteljskim potrebama. Muškarci rijetko vode računa o tim aspektima, često upravo zato što se "očekuje" da o njima žena vodi računa.


- Društva jugoistočne Europe izrazito su konzervativna kada se promatra potpora ženama u biznisu. Stoga ne treba čuditi činjenica da se život mnogih žena svodi na brigu o djeci i ostalim obiteljskim potrebama. To je često i jedina uloga u kojoj i u 21. stoljeću mnogi vide - samo i isključivo ženu. Žena u poduzetništvu ovih prostora stoga istovremeno razmišlja o poslovnim i obiteljskim obavezama, a nerijetko svoje biznis potrebe mora prilagođavati potrebama djece. Poslovni sastanci se dogovaraju u "rupama rasporeda" razvoženja djece od vrtića, do škole te izvanškolskih aktivnosti, kuhanja ručka, odlaska na informacije, kupovine knjiga ili školskog pribora... Tek mali broj muškaraca svestrano odlučuje na sebe preuzeti ovaj značajan segment bračnog života. Sve dok je tomu tako - trpi profitabilnost poduzetništva u žena - ocijenila je Sanela Dropulić, direktorica Virtualnog ženskog poduzetničkog centra, majka četiri kćerke, o kojima vodi brigu jednako angažirano kao i o vlastitoj tvrtki Expert Product d.o.o.

sanela dropulić s obiteljina slici: Sanela Dropulić s obitelji


U poduzetništvu žena život se mora organizirati tako da se obilje privatnih i poslovnih obaveza isprepliće na kvalitetan način. Umijeće multitaskinga u takvim okolnostima kod svake poduzetnice i majke dolazi maksimalno do izražaja, a vrijeme koje može posvetiti svojoj obitelji teško se razgraničava od vremena kada je fokusirana na svoje poduzetništvo.


- Privatni i poslovni život poduzetnika većinom nemaju jasne granice, osobito na početku, dok izgrađujemo poslovanje i tu obitelj igra vrlo snažnu ulogu. Za uspjeh žena poduzetnica podrška i razumijevanje obitelji je presudni faktor. Meni to jako puno znači i svjesna sam da svi zajedno moramo izdržati dok poslovanje moje tvrtke ne naraste na tu razinu gdje ćemo svi moći odahnuti. S druge strane znam da ću to jednog dana ostaviti svojoj djeci i drago mi je da sam im baš ja uzor u učenju o poduzetništvu - jasna je poduzetnica Gordana Kadoić, vlasnica tvrtke Adria Corporate Education d.o.o.


Podizanje poduzetništva u isto vrijeme dok se podižu djeca nikako nije jednostavan niti lagan zadatak. S jedne strane od žene se očekuje da bude "poduzetnička lavica" koja je na poslu od jutra do sutra, a s druge strane mora biti nježna majka, puna razumijevanja, ali i vremena za potrebe svoje obitelji, u prvom redu djece. Balansu se jako dobro naučila i poduzetnica Ana Zibar, tridesetdvogodišnja diplomirana ekonomistica, poduzetnica i vlasnica obrta Dream team studio, poznatija kao lifestyle influencerica i vlasnica digitalnih platformi Ženski svijet.
- Jedno je sigurno - granice poslovnih i privatnih obaveza nisu nikako jasne i teško je to organizirati, posebice u mom poslu jer je tanka granica jer je moj život moj posao i moj posao je moj život. To kod mene ovisi od dana do dana, svaki dan je druga organizacija i nikada ne znamo kako će nam izgledati taj dan, ali ne žalim se, volim to što radim, a mislim da je to najvažnije - ističe Ana Zibar, majka dvojice sinova.
Neki stručnjaci ističu da je ženama puno lakše napraviti ustupke u poduzetništvu u korist obitelji, nego što je to muškarcima, upravo zato što su nam odgoj i briga za djecu "prirodnije". No, s druge strane što je sa ženinom željom da se etablira i u poduzetničkom svijetu, bez okova obiteljskih obaveza? Vrlo zanimljivo rješenje našla je poduzetnica Renata Jurić, vlasnica tvrtke Zona Natura d.o.o.

Gordana Kadoiå 153

na slici: Gordana Kadonić


- Moja Luna je krenula u prvi razred i kao svaka žena u poduzetništvu moram iznimno angažirano razmišljati kako povezati učinkovito posao i obiteljske obaveze. No nema grižnju savjesti u smislu propitivanja dajem li dovoljno djetetu zbog mog poduzetničkog angažmana. Naime bila sam pet godina s Lunom na porodiljskom dopustu, pa nemam grižnju savjesti jer sam sada u svom poslu. Također sada mi u brizi oko kćerke pomaže i suprug koji je slobodni umjetnik pa uskače u sve rupe koje ja ne stignem popuniti. Ustvari vrlo se kvalitetno nadopunjujemo i sada kada je Luna i veća mislimo da smo odlično sve odradili - komentira poduzetnica Renata Jurić koja je veliku potporu pronašla u svom suprugu s kojim se nadopunjuje u obiteljskim obavezama.

Stranica 1 od 30

HR News

HRnewHR logo

HR News je neovisni istraživački portal u vlasništvu fizičke osobe. Svi objavljeni članci činjenično su potkrijepljeni dokazima. Svaki autor osobno odgovara za iznesene neistine suprotno objavljenim Uvjetima korištenja i stavci o odgovornosti.

Web stranica HRnews.hr koristi kolačiće kako bi omogućili bolje korisničko iskustvo. Više o kolačićima. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice HRnews.hr kliknite na Slažem se